maandag 7 maart 2016

Er is zoveel!




Heb je ook weleens het gevoel dat je tijd voorbij vliegt en er weer weinig uit je handen gekomen is? Ik wel. Er is ook zoveel! Zo had ik me bijvoorbeeld voorgenomen elke week te bloggen maar moet ik vaststellen dat elke 2 weken een betere regelmaat is. 

Het was bij ons in Winterberg de laatste krokusvakantieweek en dat betekend veel werken. Er was ook familiebezoek, ook leuk en gezellig. Wij gaan dan meestal graag gourmetten, omdat je het dan net zo intolerant kan maken als je wil mbt eten. Nu had ik alleen buiten de deur nog een witlofsoepje gegeten die niet goed gevallen is L. Ik reageer helaas niet geweldig op koemelkeiwit (dat is de andere helft van de melk. Samen met melksuiker, laktose, is dit melk), ik kan dan wel room en melk gebruiken maar de laatst tijd heb ik gemerkt dat dat maar heel weinig is. In de witlofsoep smaakte naar veel room dus voortaan mijd ik de ‘romige’ soepjes maar gewoon. Dat soepje heeft me wel tijd en energie gekost en het duurt dan ook even een paar dagen voor ik weer alles eet wat ik normaal eet, mijn darmen hebben even hersteltijd nodig.

Verder kreeg ik diverse nieuwtjes binnen per mail/twitter/pinterest met ontzettend interessante info en dat wilde ik ook nog ‘even’ lezen natuurlijk. Ineens vraag ik me af of ik niet eigenlijk moe wordt van al die informatie! Wat denken jullie? Er zijn zoveel inspirerende mensen met nuttige en logische informatie dat ik denk “het is gewoon teveel lieve mensen”. Mijn devies is dan ook ‚1 stap tegelijk J
Misschien is het een goed idee om voor jezelf een bepaalde tijd in te plannen voor het lezen van informatie? Daarnaast nog even een stukje ontspanning doen dmv een korte wandeling, muziek luisteren bij het kleuren in een volwassenenkleurboek, powernap, een stoeibui, wat leuke youtube-filmpjes over katten, meditatie? Dat is in iedergeval wel wat ik met mezelf heb afgesproken.
Een hele goede meditatie-app is ‘insight timer’. Er zijn allerlei geleide meditaties in diverse talen en als je dat niet iets vind is er ook gewoon een timerbelletje.

Verder maak ik lijstjes van boodschappen, klusjes, telefoontjes ed en hoewel ik van de spontaan ben ga ik toch een tijdsplanning maken met mand/week en dagdoelen. Ik hoor je denken, ja dan moet ik een agenda kopen of een andere manier verzinnen en dan zeg ik dat dat niet hoeft. De zakenmamplanner kun je zo downloaden en printen en is echt niet alleen voor zakenmams hoor. Ik wil niet teveel van je tijd nemen dusvertel nog even snel over het satestokjesmarinade-experiment, dat is mislukt helaas. Het wordt nog een hele klus om een lekkere marinade te vinden zonder soja/ketjap. Ik heb intussen wel een lekker budgetsoepje gemaakt waarover de volgende keer meer.

Ik wens je een fijne week met voldoende ontspanning, laat af en toe de boel de boel. Het leven gaat gewoon later weer verder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten