dinsdag 7 juni 2016

Het was een achtbaanmaand!

en die is nog niet voorbij helaas.



Jaaa, we mochten komen voor een 2e gesprek voor een pachtobject! Zo blij als ik toen was, bij het 2e gesprek bleek een gelikte presentatie voor een 4 koppig ‘tribunaal’ te worden verwacht. M.a.w. we zijn het niet geworden en eigenlijk is dat goed zo. Wel jammer dat die mensen dan nog wel onze presentatie wilden zien (we spraken af dat ze die met een week kregen) en zij ons toen na 4 dagen afwezen. Plan was zo goed als klaar en er zaten wel wat uurtjes werk in. Als je zo uit elkaar ligt m.b.t. een houding over hoe je met mensen om gaat is het heel goed dat wij dit niet gaan doen.

Zoals je in de blogomschrijving kunt lezen wil ik het pure leven combineren met het leven in een eigen hotel zoals ik dat ruim een jaar gedaan heb. Dat doe ik dus op dit moment niet omdat we gestopt zijn met ons vorige hotel wegens achterblijvende investeringen. 
"For the time being" moeten we beiden gewoon werken en ik heb in de afgelopen tijd kennis mogen maken met het Arbeitsamt. Ik had per mei werk gevonden met mooie tijden waardoor onze kinderen niet grotendeels alleen thuis zouden zijn. Bij deze werkgever heerste een negatieve sfeer omdat iedereen zijn ontevredenheid te pas en onpas uit. Ze trokken dan ook alle energie uit me, ik was totaal kapot als ik thuis kwam.  Laatst is mij overigens bij het persoonlijk invullen van een vakantieaanvraag bij het Arbeitsamt verteld dat “ihr Niederländer” sowieso een andere instelling hebben als het gaat om leven en laten leven en moeilijk doen. Hier is men gewoon meer ego. Tja en daar kan ik het mee doen J. Anyway sommige dingen krijg je op je pad als zegen en andere als les. Deze baan is voor mij overduidelijk een les en wel in het beoefenen van geduld en accepteren dat dingen vergankelijk zijn en dus voorbij gaan (ik lees momenteel het Tibetaanse boek van leven en sterven van sogyal rinpoche ;) ). Wij vinden overigens zelf ook dat je met anderen omgaan moet zoals jij dat andersom ook zou willen. Dus zette ik elke weer mijn zonnige gezicht op. Inmiddels ben ik in de proeftijd ontslagen omdat de chemie ontbrak (absoluut mee eens). Gelukkig heb ik inmiddels ook een leuk sollicitatiegesprek gesprek gehad waar ik het niet geworden ben omdat ik gewoon te goed zou zijn, eerder een leidinggevende. Waarom de achtbaan nog niet voorbij is heeft te maken met die werkgever van de maand Mei. Ik krijg nl niet betaald.......................... en dan komt het uitzoeken waar je recht op hebt etc.

"For the time being" is hopelijk na deze zomer afgelopen omdat we nu aan een accountant aan het narekenen laten of een ander mogelijk pachtobject haalbare kaart is, spannend! We zijn hier eigenlijk al een jaar mee bezig maar de verkopers vonden het moeilijk om de koopprijs te laten zakken en de koper (waar wij het van moeten pachten) vond het te duur.

En eten?

Zo, wat anders nu, over eten dus. Iets waar ik graag wat over wilde vertellen voor dat bovenstaande er perse eerst uit moest. In mijn zoektocht naar lekker, niet  te duur en pakjesvrij eten probeer ik een alternatief te vinden voor de gepasseerde tomaten en tomatenblokjes uit het pakje. De gepasseerde tomaten heb ik gevonden in een glazen fles/pot al heeft de deksel wel een plasticachtig laagje aan de binnenkant. Iemand anders die schrijft over eten van onbewerkt eten maakt zich niet druk om de verpakking, zijn goed recht. Wel jammer dat het blijft bij een suggestie van goede tomaten kopen. Hoe is het bij jullie in de supermarkt? Veel zijn er bijzonder waterig van smaak toch? Bij mij in ieder geval wel. Dus wie mij kan vertellen wat de beste tomaat is om een tomatensaus van te maken, ik hoor het graag!
Waarom wil ik het pakje liever niet? Of het plastic laagje aan de binnenkant van de deksel van een glazen pot? Weekmakers. Weekmakers? Ja weekmakers dus. Dit zijn stofjes die in plastic verpakkingen en flesjes zitten. Het zijn stoffen die kunststoffen elastisch maken en 85% van alle toegepaste weekmakers behoort tot de familie van de ftalaatweekmakers. Deze ftalaatweekmakers staan al 20 jaar onder druk vanwege de vermeende negatieve effecten op het milieu en de volksgezondheid. Je ziet nu dan ook dat veel producten BPA-vrij verkocht worden maar dit is niet de enige weekmaker waar we ons zorgen om moeten maken. We hebben ook nog BPB, BPE, BPF, BPS en HHP. Het zijn allemaal hormoonverstoorders en veel van de zaken zijn kankerverwekkend of verhogen minstens de kans erop. Nu zijn er ook mensen en onderzoeken die zeggen dat het niet schadelijk is voor je gezondheid maar ik wil liever niet als testpersoon fungeren, u wel?
Dus drink ik water uit een glazen kan en evt. uit glazen flessen, eten we verse groenten, hebben rvs en papieren rietjes en gebruiken verder zo min mogelijk uit plastic. Manieren om de lunch goed te verpakken zijn er wel maar die kunnen wij ons nog niet veroorloven.
1 stap tegelijk en je best doen, ook al twijfelt Brussel over het opnieuw toelaten van het zeer discutabele gif Roud-up wat overal op zit. Alles wat niet in mijn lichaam zit aan slechte dingen is meegenomen. Vergeet niet hoeveel mensen er tegenwoordig kanker hebben.

Stay healty but enjoy life!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten